Likwidacja szkód komunikacyjnych

Poradnik w razie wystąpienia wypadków/kolizji lub awarii przgotowany przez specjalistów z Salonu Kia Euro-Kas w Katowicach i Gliwicach
Miałeś wypadek, kolizję lub awarię? W tym miejscu znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Co zrobić, gdy dojdzie do wypadku/kolizji? Postępuj zgodnie, krok po kroku z punktami poniżej:

  1. Zabezpiecz miejsce wypadku/kolizji
    • Wyłącz silnik samochodu.
    • Jeśli masz taką możliwość wysiądź samochodu,
    • Ustaw trójkąt ostrzegawczy za samochodem
    • W warunkach nocnych ubierz kamizelkę odblaskową
  2. Zadbaj o poszkodowanych i wezwij pomoc.
    • Sprawdź, czy nikomu nic się nie stało.
  3. Jeśli w wypadku znajduje się osoba poszkodowana:
    • Zadzwoń niezwłocznie po odpowiednie służby ratownicze,
    • Udziel pierwszej pomocy
  4. Zbierz dowody wypadku/kolizji
    • Zrób zdjęcia poszkodowanych pojazdów,
    • Wykonaj szkic wypadku
    • Spisz oświadczenie/ protokół wypadku
    • Zbierz dane kontaktowe od osób, które uczestniczyły w wypadku
    • Poinformuj Autoryzowany serwis Kia

Ogólny numer służb ratunkowych: 112
Pogotowie ratunkowe : 999
Straż pożarna: 998
Policja : 997

Co zrobić, gdy dojdzie do awarii ? Postępuj zgodnie, krok po kroku z punktami poniżej:

  1. Zadbaj o bezpieczeństwo
    • Wysiądź z samochodu od strony pobocza, jeśli jest taka możliwość. Poruszaj się w bezpiecznej odległości od drogi, aby nie doszło do wypadku.
  2. Zasygnalizuj pozostałym uczestnikom ruchu o awarii samochodu
    • Bądź widzialny na drodze. Włącz światła awaryjne, ubierz kamizelkę odblaskową, a także zadbaj o odpowiednie ustawienie trójkąta.’
  3. Wezwij pomoc
    • Skontaktuj się z pomocą drogową autoryzowanego salonu Kia i poczekaj na ratunek.

Skontaktuj się z nami

Wybierz salon aby wyświetlić osoby kontaktowe.

Salon Katowice
Kia Katowice
Salon Gliwice
Kia Gliwice